26.12.2024
PROJEKTA DIGIBLEND REZULTĀTI
1. Uz spēli balstīta digitālo kompetenču novērtēšana
Projekta mērķgrupa pieaugušie vecumā (55+), digitālās prasmes starp šīs grupas dalībniekiem ievērojami atšķiras. Tāpēc projekta ietvaros bija jānosaka faktiskais digitālo prasmju līmenis, lai precīzi definētu metodoloģisko pieeju.
Lai sasniegtu šo mērķi, projekta ietvaros tika izstrādāta uz spēlēm balstīts novērtējums- spēle “infinity.net”. Šajā posmā analizētās kompetenču jomas ir balstītas uz “Eiropas iedzīvotāju digitālo kompetenču ietvarstruktūru” (DigComp). Mēs koncentrējāmies uz kompetences jomām “datu un informācijas meklēšana un analīze”, “drošība” un “problēmu risināšana”.
2. Jauktā mācīšanās, kas balstīta uz spēlēm (Gamebased blended learning)
Balstoties uz trim minētajām DigComp kompetences jomām, projekta gaitā tika izstrādāta galda spēle “DIGIUp!”, kas vada spēlētājus pa iepriekš noteiktu mācību ceļu. Spēle sākas pilnīgi analogi un pēc tam pakāpeniski integrē tiešsaistes saturu (jauktā mācīšanās). Spēle ir paredzēta nelielām grupām (2–4 spēlētāji), lai pastāvētu gan konkurence, gan arī iespēja sadarboties un sniegt savstarpēju palīdzību. Spēlētāji var izvēlēties dažādus grūtības līmeņus un izmantot palīdzības sistēmu, ja konkrēts izaicinājums ir pārāk grūts. Atkarībā no neatrisinātajiem uzdevumiem spēlētāji saņem “tilta karti”, kas viņus aizved uz pielāgotu mācību saturu internetā.
3.Ieviešanas un turpmākās izstrādes vadlīnijas
Izstrādājot vadlīnijas, projekta komanda vēlējās nodrošināt projektā izstrādāto un pārbaudīto metožu pārnesamību uz citām pieaugušo izglītības jomām. Ir izskaidrotas un ar piemēriem ilustrētas uz spēlēm balstītas mācīšanās netiešās priekšrocības, jo īpaši vecāka gadagājuma pieaugušo mērķa grupai. Šajās vadlīnijās projekta komanda ir apkopojuši savu pieredzi, izstrādājot un pārbaudot projektā uz spēlēm balstītās koncepcijas, un sniedz praktiskus padomus turpmākai izmantošanai.
Finansē Eiropas Savienība. Tomēr, izteiktie viedokļi ir tikai autora(-u) un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Izglītības un kultūras izpildaģentūras (EACEA) uzskatus. Ne Eiropas Savienība, ne EACEA nevar būt par tiem atbildīgi.
Projekta partneri

Projekta koordinatora organizācija RegioVision no Vācijas







°



